Małże

Hodowla krewetek, raków; ślimaki i inne stworzenia

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
kuba7
Początkujący pomocnik
Posty: 162
Rejestracja: 09 kwie 2008 18:24

Małże

Post autor: kuba7 »

Słyszałem, że małże filtrują dużo wody. Mam pytanie, które dotyczy glonów w oczku wodnym. Czy hodowla małży w takim oczku może pomóc w opanowaniu zielonej wody? Chodzi o oczko moich znajomych. Używają specjalnego filtra oraz jakichś lamp, które podobno poprzez specjalne promienie mają niszczyć te glony (nie znam się :roll: ). Tak pomyślałem, że takie skójki czy szczerzuje ( - żóje) może pomogą...
Awatar użytkownika
mar0752
Początkujący pomocnik
Posty: 264
Rejestracja: 02 sty 2008 18:16
Lokalizacja: Zalesie ok.Krakowa

Post autor: mar0752 »

Hej! Nie wiem jak to jest z małżami, ale ja w swoim oczku wodnym, co prawda nie dużym, zrobiłem oczyszczalnie, poprzez filtracje przez kamienie i piasek. Zrobiłem takiego dużego sumpa z betonowego kręgu zakopanego w ziemi i nie mam teraz żadnych problemów z glonami. Co prawda glony są, bo porastają wszystko, ale jako tako, woda jest czysta tak, że widać wszystkie szczegóły w oczku. Oczyszczalnie mam zagospodarowana poprzez umiejscowienie w niej roślin wodnych, typu pałka wodna, kaczeńce, itp., daje to ładny efekt, gdyż prawie jej nie widać. Z czyszczeniem jest problem, ale raz do roku można się poświecić :D
Mario
Awatar użytkownika
tompior111
Przyjaciel Akwaforum
Posty: 6127
Rejestracja: 15 mar 2008 18:30
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tompior111 »