Amator i akwarium? 240l ZMIANA na 200 l

Filtry, oświetlenie, grzałki i inne sprzęty akwarystyczne

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

staszeque
Posty: 100
Rejestracja: 25 sie 2011 16:39
Lokalizacja: Solec Kujawski

Amator i akwarium? 240l ZMIANA na 200 l

Post autor: staszeque »

Witam wszystkich, jak w temacie jestem totalnym amatorem jeżeli chodzi o akwarystykę przeglądałem bardzo długo wasze forum zanim cokolwiek napisałem. Przyznaje się że nie mam zielonego pojęcia o akwarystyce i nie mam się chyba czego wstydzić...

W najbliższym czasie chcemy z małżonką zrobić sobie taki mały podwodny świat w naszym mieszkanku. Mieszkamy niestety w bloku i chcielibyśmy większe akwarium ale zostaniemy przy opcji 240l (120/40/50). Chodziliśmy po zoologicznych i pytaliśmy o to i o owo, ale wszędzie te same odpowiedzi zbieżne które każdy sprzedawca przelicza na ZŁOTÓWKI, firmówki.... itp... co do akwarium to zastanawiamy się na AquaEL o w/w wymiarach z pokrywą za cene 750zl, czy może nie warto inwestować w jakąś firmę tylko kupić coś co jest mniej znane a wygląda na porządnie zrobione,a i światło w pokrywach z zestawów są wystarczające?
Co do grzałki , jeżeli dobrze rozumiemy to według waszych przeliczeń 1w/1l to powinna być jakaś grzałka z termostatem za około 100zł, ale jakiej firmy polecacie?
Co do filtra jesteśmy w dużej niepewności ponieważ wiele ludzi poleca co innego... zastanawiamy się nad:
JBL e1500
AquaEL Unimax 500
Eheim Professionel 2226
czy jest potrzebny przy tych filtrach dodatkowy napowietrzacz, jeżeli tak to jaki?
Chcemy mieć dużo roślin w akwarium, a w związku z tym podłoże 3-5mm żwir, a co w związku z roślinami co dodać do tego żwiru by im się dobrze rosło...
Co do rybek to nie mamy pojęcia... chcemy najpierw przygotować akwarium a potem rybki... myślimy o duchach 1-2 sztuki nie więcej... jakieś pielęgnice, skalary ...