start z 300 L

Filtry, oświetlenie, grzałki i inne sprzęty akwarystyczne

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

Pingwin71
Posty: 85
Rejestracja: 07 cze 2018 8:26

start z 300 L

Post autor: Pingwin71 »

Jako że to mój pierwszy post, POWITAĆ SZANOWNĄ BRAĆ!

Jako że po ponad 20-stu latach nasz żółw dokonał żywota, zwolniło się miejsce w domu na akwarium.
Pilnie studiuję forum, na wiele z moich pytań i wątpliwości już odpowiedź znalazłem, ale to jednak chyba długie lata studiowania. Dlatego postanowiłem się odezwać, opisać moje plany zadać parę pytań i posłuchać rad.
wielkość 120x50x50 300L , długość i szerokość to max co mogę zmieścić, co do wysokości, mniej to strata litrażu, a o wyższych już doczytałem że , z kilku powodów nie ma sensu.
szafka dopasowana, wyczytałem że nalepsza wysokość to ok80cm, ale czy przy wysokości baniaka 50cm też ,czy może niższa?
Szafka robiona na zamówienie, u "mojego" stolarza wychodzi cena mniej więcej taka sama jak gotowych,ale za to wybieram sobie wszystko dokładnie take jak chcę.
Akwarium pewnie też na zamówienie, mam na oku trzech miejscowych szklarzy, ale to jeszcze się nie kontaktowałem konkretnie, podejrzewam że będzie podobnie jak z szafką
i tu już pytanie: przy tej wielkości, szkło 8 czy 10? wzmocnienia, wzdłużne, boczne? całe na pewno nie OptiWhite ale czy chociaż przednia szyba warto?

Podłoże- ziemia plus piasek- wiem że ziemia powinna być tak ułożona żeby nie była przy szybach , ale nie bardzo wiem dlaczego, czy tylko względy estetyczne, czy coś innego?

Woda "kranówa"- (tyle wiem z wodociągów)
pH 7,5
azotany 1,67 mg/l
azotyny <0,05 mg/l
twardość ogólna 20 dH
raczej będę potrzebował wody bardziej kwaśnej i bardziej miękkiej
nie wiem co się zmieni jak już akwarium dojrzeje.
wiem że torf pomaga w zakwaszeniu i zmiękczeniu, ale jak go zastosować i jaki?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2018 13:22 przez Pingwin71, łącznie zmieniany 7 razy.
andypl33
Akwarysta
Posty: 1119
Rejestracja: 29 wrz 2006 20:46