początkujący akwarysta - odkup akwarium

Filtry, oświetlenie, grzałki i inne sprzęty akwarystyczne

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Pitermigo
Posty: 105
Rejestracja: 02 cze 2018 21:52
Lokalizacja: Koszalin

początkujący akwarysta - odkup akwarium

Post autor: Pitermigo »

Dzień dobry
zaczęło się od tego, że młodszy synek chciał rybkę.....

i pochłonęło mnie :) akurat będę przenosił firmę, do znacznie większego lokalu i myślę czy w firmie nie zrobić akwarium.
Zastanawiam się czy warto odkupić używany sprzęt przy założeniu, że nie znam historii tego sprzętu (np allegro, olx itp) i przy tym, że jestem tak na prawdę początkującym akwarystą.
Widziałem też ogłoszenia o sprzedaży kompletu łącznie z życiem w akwarium.

proszę o porady :)
MarJan
Akwarysta
Posty: 2371
Rejestracja: 23 kwie 2017 10:41

Post autor: MarJan »

Uważam, że jak kupować używkę to najlepiej właśnie akwarium wciąż funkcjonujące- takie szkło stojące gdzieś na strychu/piwnicy jest o wiele bardziej nieprzewidywalne, nawet po teście na szczelność dajmy na to 2-3 miesiącach od zalania okazać się może, że zaczęło przeciekać, bo silikon nie ma tych właściwości co powinien- stracił je, kiedy szkło latami nieraz stoi puste, a takie akwarium ciągle używane raczej pracuje w stałej temperaturze ze stałym ciągłym obciążeniem...nigdy nie kupuj akwarium używanego bez oględzin i testu szczelności, nawet 300 czy więcej litrów i nie dać sobie wmówić, że szkoda wody czy coś- 1000l kosztuje około 10zł. dopłaciłbym, by ewentualny sprzedawca nie miał argumentu :wink:
Pitermigo
Posty: 105
Rejestracja: 02 cze 2018 21:52
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Pitermigo »

Czyli jeśli już to tylko "żyjące" akwarium, dzięki MarJan
goldi_
Posty: 1665
Rejestracja: 20 lut 2018 12:51
Lokalizacja: Piła

Post autor: goldi_ »