Pytanie o wodę Arek2601

Problemy z utrzymaniem czystości i odpowiednich parametrów wody

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Arek2601
Posty: 11
Rejestracja: 12 mar 2019 11:08
Lokalizacja: Milicz

Pytanie o wodę Arek2601

Post autor: Arek2601 »

Witam,utworzyłem nowe akwarium 120l,akwarium działa już 4 dzień,dolałem preparat antychlor,parametry wody wynoszą GH 21,KH 20,PH8,4 CI 0 mg/l wydaje mi się ze są złe,co myślicie?jestem początkującym.


Wydzieliłam Twój temat z postu innego autora :) mod michelle1992
pimowo
Posty: 575
Rejestracja: 04 sie 2018 19:42
Lokalizacja: Wołów k.Wrocławia

Post autor: pimowo »

Woda dla Malawi...
Pomyśl o filtrze RO bo teraz woda zbyt twarda na wszytko.
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15742
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BARA »

Niepotrzebnie dodawałeś antychlor - woda w Polsce nie jest chlorowana.

Parametry wody świadczą o tym, że masz bardzo twardą i zasadową wodę, które nie nadaje się na trzymanie większości ryb akwariowych.

Dla Malawi ta woda kompletnie się nie nadaje, ponieważ w Malawi powinna być miękka, pomimo wskazanego odczynu zasadowego.

Poczytaj co piszemy na temat przygotowywania wody o odpowiednich parametrach. Zapoznaj się z tematami w dziale Woda.

Przede wszystkim dokładnie poczytaj ten temat:
http://www.akwaforum.pl/viewtopic.php?t=11843
Pozdrawiam. Barbara

akwaria 128l, 45l i inne, obsada różna, dużo roślin i krewetki. Nie stosuję chemii.

Akwarystyka to odpowiedzialność za żywe i czujące stworzenia, które nie krzyczą.

W najbliższych dniach będę mocno mniej dostępna na forum.
Arek2601
Posty: 11
Rejestracja: 12 mar 2019 11:08
Lokalizacja: Milicz

Post autor: Arek2601 »

Czyli zdecydowanie musze wszystko obniżyć,dla rybek typu neon,molinezja i kirys,dzięki za informacje na pewno jeszcze będę miał dużo pytań:-)
Awatar użytkownika
BARA
Moderator
Moderator
Posty: 15742
Rejestracja: 31 maja 2006 15:36