Aquael Multikani 800 kolejność wkładów

Filtry, oświetlenie, grzałki i inne sprzęty akwarystyczne

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
d3th
Posty: 7
Rejestracja: 27 lut 2019 8:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Aquael Multikani 800 kolejność wkładów

Post autor: d3th »

Cześć.

Pytanie do użytkowników filtrów Multikani - jaka jest właściwa kolejność wkładów filtracyjnych, zakładając, że woda dociera do filtra przez centralny otwór?
Czy dobrze myślę, że (zaczynając od dołu) najpierw gąbka z zeolitem, potem ceramika i na końcu ewentualnie wkład węglowy?
Pytanie dla większości z Was typu "czy Ziemia jest okrągła", ale jestem póki co zielony niczym woda pełna sinic😋
Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 404
Rejestracja: 08 maja 2017 8:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka »

Masz napisane przy otworach które producent przewidział jako wejście a które jako wyjście, centralny nawet powinien być wejściowy :)

Najpierw zazwyczaj gąbki zeby wyłapać muł, potem ceramika, węgiel, zeolit w dowolnej kolejności. Aczkolwiek nie ma potrzeby w normalnym akwarium trzymania non stop węgla i zeolitu w filtrze. Ja mam taki filtr z 2 karnistrami i w 1 karnistrze trzymam gąbki (te takie cienkie co były dołączone do rozdzielania rzeczy w filtrze, grubą i drobną) a w 2 karnistrze tylko ceramikę.
d3th
Posty: 7
Rejestracja: 27 lut 2019 8:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: d3th »

Dzięki za pomoc.

Węgiel trzymałem tylko przez niecały miesiąc, żeby usunąć chemię po rybiej ospie.
Teraz mam prefiltr gąbkowy na pompie, standardowy kubełek z ceramiką (plus standardowe gąbki) + kubełek z zeolitem (ze standardowymi gąbkami).
Zastanawiam się jeszcze nad wymianą którejś gąbki seryjnej na gęstszą lub na włókninę...
Awatar użytkownika
mark_farina
Akwarysta
Posty: 2008
Rejestracja: 08 wrz 2016 12:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mark_farina »

Czesc

Tak jak kolezanka sugeruje zaczynasz skladac wklady filtracyjne w ten sposob i zaczynasz od: