[54] Nowe akwarium 54L

Tutaj zadajemy pytania dotyczące obsad naszych zbiorników

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

Timon
Posty: 5
Rejestracja: 05 mar 2020 9:10
Lokalizacja: Tychy

[54] Nowe akwarium 54L

Post autor: Timon »

Witam wszystkich jestem laikiem, założyłem akwarium wspólnie z synem jest to 54L aquael 60x30x30 filtr aquael asap 300 grzałka 50 światło 8w led (chyba). Na dnie substrat + żwirek. Woda w akwarium ma już około 2tygodnie. Czekam jeszcze na rośliny i korzenie. Wpuściliśmy już zbrojnika złotego. Tak więc chciałbym żeby w akwarium było małe stadko + parka ramirezow (bardzo nam się podobają). Co możecie polecić myślałem o neonkach + parce ramirezow czy mogę dorzucić coś jeszcze? Jeżeli neonki to jakie i ile? Chciałbym żeby było kolorowo (syn) ale przede wszystkim żeby rybcie się dobrze czuły. Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam Szymon

Poprawiłem tytuł (Regulamin Działu)
MOD krzych_100
100%amator
Posty: 66
Rejestracja: 28 wrz 2019 17:23

Post autor: 100%amator »

Napiszę w zasadzie oklepaną formułkę - "masz niedojrzały zbiornik i trzymasz już w nim rybę". Ale skoro jesteś laikiem jak sam twierdzisz to damy radę :wink: Podmieniaj wodę częściej niż raz w tygodniu. Glonojady to twardziele przeżyje. Nie znamy pH oraz temperatury wody jaką posiadasz czy chcesz utrzymać, na bazie tego dobierana jest obsada. Ale wracając do tego co masz i o co pytałeś:
Timon pisze:Na dnie substrat + żwirek
Jaki żwirek? Kruszywo bazaltowe czy jakieś otoczaki? Jakiej frakcji? Zbrojni teoretycznie zaakceptuje takie podłoże, ale sam chętnie kopie nory czy raczej wgłębienia pod korzeniami (zaobserwowałem kiedyś u mnie jak kopał nawet gdy zasypywałem z powrotem).
Timon pisze:Tak więc chciałbym żeby w akwarium było małe stadko + parka ramirezow (bardzo nam się podobają).
Jeśli chcesz Ramirezy to potrzebujesz piasku, pielęgniczki jak i kiryski czy zbrojniki przekopują podłoże.