112l Obsada

Tutaj zadajemy pytania dotyczące obsad naszych zbiorników

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

marbat91
Posty: 16
Rejestracja: 23 maja 2020 14:27
Lokalizacja: Bielsko-Biała

112l Obsada

Post autor: marbat91 »

Witam.
Na początek powiem, że jestem początkującym akwarystą. Całe akwarium ze sprzętem i obsadą fauny i flory kupiłem w jednym sklepie stacjonarnym i z podpowiedziami sprzedawcy.
Tym co mnie najbardziej niepokoi to, że sprzedawca mówi jedno a książki akwarystyczne i fora internetowe drugie.
Bardzo o sprawdzenie obsady:

Zbrojnik pospolity - 1
Kirysek - 4
Bocja wspaniała 4
Molinezja - 8
Żaglowiec skalar - 2 (były 4, 2 padły 3 dniu temu i chyba te dwie pozostałe też długo nie pożyją)
Neon czerwony - 5 (było 5, 1 padł 5 dni temu, ale reszta wygląda bardzo
dobrze)
Tetra fluo - 5
Danio fluo - 5

Parametry wody:
NO3- 10
NO2- 0,5
GH>7
KH-10
pH-6,8

Sprzęt:
Filtr Happet HC02
Grzałka 200W (ustawione 26 st C)
Napowietrzacz

Wszystkie ryby na ten moment wyglądają na zdrowe i ruchliwe (poza skalarami). Proszę o pomoc co może się dziać z nimi i czy to akwarium nie jest za małe dla nich.

Dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Neurochirurg
Ekspert akwarysta
Posty: 2796
Rejestracja: 29 wrz 2015 10:02
Lokalizacja: opolskie

Post autor: Neurochirurg »

marbat91 pisze:Zbrojnik pospolity - 1
Kirysek - 4
Bocja wspaniała 4
Molinezja - 8
Żaglowiec skalar - 2 (były 4, 2 padły 3 dniu temu i chyba te dwie pozostałe też długo nie pożyją)
Neon czerwony - 5 (było 5, 1 padł 5 dni temu, ale reszta wygląda bardzo
dobrze)
Tetra fluo - 5
Danio fluo - 5
Kirysek - nie wiadomo jaki. Ryba stadna. Dobrze mieć stadko 8 szt. w górę
Bocja wspaniała - za duża na to akwarium
Molinezja - woda twarda, słonawa
Skalary - za duże na to akwarium
Neon czerwony - ryba stadna
tetra i danio fluo - ryby modyfikowane kolorystycznie, sztucznie barwione. Zazwyczaj nie żyją długo. Nie powinno się ich kupować.
marbat91 pisze:Parametry wody:
NO3- 10
NO2- 0,5
GH>7