Bardzo wysokie NO3!!!

Problemy z utrzymaniem czystości i odpowiednich parametrów wody

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wodnik Szuwarek
Posty: 30
Rejestracja: 24 paź 2006 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Bardzo wysokie NO3!!!

Post autor: Wodnik Szuwarek »

Witam. Przed chwilką badałem zawartość NO3 w wodzie i aż sie przestraszyłem, wynik to powyżej 100mg/l. Jak to szybko zbić, i skąd bierze się takie stęzenie.??
"...nie wiem, nie znam się, nie orientuje sie, zarobiony jestem..."
Awatar użytkownika
MarcinX
Przyjaciel Akwaforum
Posty: 4562
Rejestracja: 28 lis 2005 22:23
Lokalizacja: Homburg / Grudziadz

Post autor: MarcinX »

Hey1
Poprostu podmienic wode!
A skadß... To ostatni produkt cyklu azotowego wiec...
Moze masz akwa przerybione lub zbyt duzo karmisz? Slaba filtracja?
W moim Polypterus akwa gdzie zyja ryby drapiezne, NO3 nie wzrasta powyzej 40mg/l. Pomimo ze sa to ryby duze, karmie je miesem rybim i nie mam roslinek prawie wcale. Wiec co tygodniowa podmiana wody (1/4), dobra filtracja...(liczy sie pojemnosc filtracyjna, nie przeplyw na godzine :wink: ) Raz lub dwa razy w tygodniu glodowka i powinno byc lepiej.
Czesc Marcin!
lewy
Posty: 20
Rejestracja: 24 paź 2006 18:57
Lokalizacja: gniezno

Post autor: lewy »

Proszęęęęę napisz czy akwarium masz dojrzałe jakie i ile masz ryb, jakie i ile roślin,filtry,światło i czy masz napowietrzacz.Tu wszystko jest ważne
Awatar użytkownika
Wodnik Szuwarek
Posty: 30
Rejestracja: 24 paź 2006 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Wodnik Szuwarek »

Jak narazie podmieniłem wode, dzis zrobie głodówke (jeden dzień w tygodniu bede robił) i popołudniu znów sprawdze zawartość NO3. Ryb chwilowo napewno mam za dużo, ale to kwestia kilku dni. Roslin jest dużo, a nazw niestety nie znam :( napowietrzacz pracuje cały czas. Sum a jak sprawdzic pojemność filtracyjną, bo w instrukcji podaja chyba tylko przepływ na godzine.