problem z anubiasami

Gatunki, wymagania, pielęgnacja, nawożenie, glony w akwarium

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
piotrek.zel
Posty: 24
Rejestracja: 26 lut 2007 8:53

problem z anubiasami

Post autor: piotrek.zel »

Akwarium 126 litrów założone 10 dni temu. Anubiasy posadzone 5 dni temu. Było wszystko w porządku do dziś. Wracam z pracy a tu na wszystkich liściach brązowe plamki. Przed posadzeniem dałem pod korzenie po kulce nawozu JBL. Jeśli chodzi o wodę to:
N03 - 25
N02 - 0
GH - 14
KH - OKOŁO 4
pH - OKOŁO 8
oświetlenie 2 x 18w Jedna blue moon druga jakaś różowawa przyśpieszająca syntezę (oś tam z chlorofilem, nie znam się na tym).
żwir drobny tylko płukany. temperatura 27 stopni, filtr chodzi na pełnej wdajności 600 l/h brzęczyk też chodzi jak wariat.
Co to mogą być te plamy i jak się tego pozbyć.
Awatar użytkownika
kordare
Akwarysta
Posty: 343
Rejestracja: 17 lut 2006 10:39
Lokalizacja: radom-londyn

Post autor: kordare »

Witam
Te brazowe plamki to moga byc okrzemki-normalna rzecz w dojrzewajacym akwarium.
Podobno anubiasy najlepiej rosna gdy sa przytwierdzone do korzenia lub innego elementu wystroju akwa a nie sa wsadzone w podloze.
Pozdrawiam
'Bog stworzyl czlowieka, bo nie spodobala mu sie malpa.
Dalszych eksperymentow zaprzestal'
Awatar użytkownika
chemik4
Moderator
Moderator
Posty: 8009
Rejestracja: 04 maja 2006 14:57
Lokalizacja: Tworóg / Jemielnica

Post autor: chemik4 »

Jeśli to są okrzemki to powinny dac sie łatwo zetrzeć z liści.
Anubiasy też dobrze rosną w podłożu pod warunkiem, że ich kłącze nie jest zakopane w żwirze
Pozdrawiam,
Kamil

Dziwne... U mnie działa :mrgreen:
Awatar użytkownika
Mireks
Ekspert akwarysta
Posty: 2580
Rejestracja: 06 wrz 2005 12:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mireks »