O co chodzi pomóżcie!!

Wszystko co dotyczy akwarystyki słodkowodnej

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
kozak
Posty: 10
Rejestracja: 06 cze 2005 8:38

O co chodzi pomóżcie!!

Post autor: kozak »

Jestem początkującym akwarystą i nie wiele wiem o tym sporcie. Powiedzcie mi o co chodzi z tym co niektórzy piszą o CO2 z bimbrowni. I wogóle napiszcie jakie znaczenie ma instalacja CO2 w akwarium bo nie wiem jak to i po co działa. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
porki38
Przyjaciel Akwaforum
Posty: 774
Rejestracja: 27 maja 2005 13:46
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka, Łódź

Post autor: porki38 »

Zacznijmy od teg o po co nam to CO2 w akwa.
Po pierwsze, aby rósliny dobrze i szybko rosły muszą pobierać z wody CO2 (fotosynteza i te sprawy- chyba uczyłeś się tego w szkloe :?: )
Po drugie zdrowe rośliny wydzielają więcej O2 do wody, więc nie trzeba jej intensywnie napowietrzać.
Po trzecie. Jeśli twoje ryby wymagają kwaśnej wody to, to żeby ją zakwasić można użyć CO2. Pisaliśmy już o tym na foum. Patrz http://www.akwapark.aplus.pl/akwaforum/ ... .php?t=596
Bardzo tanim sposobem wzbogacania wody w CO2 jest łatwy w wykonaiu przyrząd tzw. bimbrownia. Wykorzystuje ona reakcję drożdży cukru i wody, aby otrzymać CO2 (wiesz chyba do czego innego można ją wykorzystać 8) )
Dobry przepisi jest na stronie http://akwadar.w.interia.pl/ lub na http://akwa54.fm.interia.pl/bimbrownia.htm
CO2 można oczywiście innymi sposobami np. przerabiając gaśnicę śniegową lub po postu kupic CO2 w butli na Allegro
Jeśli bęzdiesz chciał dowiedzieć się trochę więcej o CO2 to pytaj
Pozdro :)
Ostatnio zmieniony 06 cze 2005 15:30 przez porki38, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Max
Pomocnik
Posty: 372
Rejestracja: 15 lut 2005 21:08
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Max »

Po drugie zdrowe rośliny wydzielają więcej CO2 do wody, więc nie trzeba jej intensywnie napowietrzać.