oświetlenie - prośba o porade

Filtry, oświetlenie, grzałki i inne sprzęty akwarystyczne

Moderatorzy: krzych_100, BARA, grzesi3k, wojtass9, michelle1992, chemik4

ODPOWIEDZ
Magdax9
Posty: 17
Rejestracja: 11 kwie 2007 6:52

oświetlenie - prośba o porade

Post autor: Magdax9 »

Witajcie!
Mam akwarium 160l (80x40x50) i standardowe oswietlenie jakie bylo w pokrywie juz przy zakupie. z tego co wiem, to jest za słabe, nie pamiętam dokladnie ile ma wat ale chyba po 18 (2x18). Są to zwykłe świetlówki. Ostatnio słyszalam, ze aby roślinki lepiej rosły potzrebne jest odpowiednie oświetlenie, tzn swietlówki z odpowiendim widmem światła. Niabardzo się na tym znam niestety, jestem początkująca w tej dziedzinie. Dlatego proszę o poradę. W sklepie zoologicznym widziałam świetlówki Aqua glo, power glo i flora glo, z kolei w castoramie są świetlowki np. firmy osram i też są np rożowe, niebieski i żołte, a sa o ponad połowe tańsze niż te w sklepie zoologicznym. Niestety na opakowaniu tych żarówek w castoramie nie było można wyczytać żadnych parametrów oprócz watów, stąd moje pytanie, czy te żarówki firmy osram też nadają sie do akwarium podobnie jak te ze sklepu zoologicznego? Wyglądem i kolorem własciwie sie nei rożnia, nie wiem tylko czy mają te same parametry, chodzi mi o widmo światła itd. Zależy mi na dobrym wzroście roślinek. Obecnie mam taki problem że roślinki dosyc szybko rosną ale np. na roślince, która ma duże liście, każdy nowy listek wyrasta juz z brązowymi malutkimi plamkami, tak jakby był nakrapiany, nie jest zgnity, tylko takie ciemne malutkie kropki na liściu. Nie znam nazwy moich roślin, bo tak jak mówiłam jestem początkująca, dlatego tez prosiłabym o "proste" wyjaśnienie (same parametry niewiele mi powiedzą), jakie kupić świetlówki, czy te z firmy osram też będą dobre i jakie połączenie? słyszalam ze najlepiej żołtą i np, do niej rożową albo neibieską. A może oprócz oświetlenia jest jeszcze inny problem i stąd te plamki? może powinnam je jakoś nawozić?